ماکس 737 جنجالی بوئینگ چراغ سبز برای خاموش شدن دارد ، اما هشدار می دهد که “خیلی زود است”


بیش از دو سال پس از آنکه Max 737 بوئینگ از سرویس خارج شد به دلیل دو تصادف که منجر به کشته شدن 346 نفر شد ، هواپیما به نظر می رسد او دوباره آماده پرواز است.

این در حال حاضر برای فعالیت در برزیل و ایالات متحده تأیید شده است و به زودی انتظار می رود اروپا هم آن را فعال کنید

با این حال ، اگرچه به نظر می رسد هواپیما نقص عملکردی که باعث این تصادفات شده را اصلاح کرده است ، اما همچنان تردیدها ادامه دارد برای شما امنیت.

این موضوع در روزهای اخیر پس از انتشار اد پیرسون ، مدیر عامل سابق بوئینگ ، در مرکز صحنه ، گزارشی منتشر شده است که رتبه بندی حداکثر 737 را زیر سوال برد و ادعا کرد که “خیلی زود” آمد.

گروهی از مکانیک ها در حال نمایش یک بوئینگ 737 مکس هستند.  عکس: رویتر

گروهی از مکانیک ها در حال نمایش یک بوئینگ 737 مکس هستند. عکس: رویتر

در آنجا ، پیرسن ادعا می کند در حالی که این شرکت برنامه نرم افزاری MAS را تعمیر می کرد ، که گفته می شود مسئول اصلی حوادث است ، بوئینگ مشکل در کارخانه شما مسئول تولید هواپیماهایی است که هنوز هم حل نشده.

پیرسن پیش از این در سال 2018 در سخنرانی خود در كنگره آمریكا به این موضوع پرداخته بود. او اكنون ادعا می كند كه تحت فشار برای اصلاح نواقص و پرتاب مجدد هواپیما ، این فرهنگ کار هنوز هم هنجار.

آسیب الکتریکی

به نوبه خود ، این گزارش تعدادی از کاستی های احتمالی را که از زمان ورود هواپیما به هواپیما وجود داشته است ، شناسایی می کند. به ویژه ، او ذکر کرد آسیب الکتریکی این اتفاق می افتد در هفته های قبل از پرواز هواپیما ، نتیجه آن سیستم سیم کشی پیچیده که حداکثر 737 دارد.

یکی از نتیجه گیری های گزارش این است که همه اینها می تواند به خرابی نرم افزار MAS کمک کند.

اعضای خانواده قربانیان دو تصادف بوئینگ 737 عکس های خود را در جلسه دادرسی در کنگره آمریکا در سال 2018 نشان می دهند. عکس: REUTER

اعضای خانواده قربانیان دو تصادف بوئینگ 737 عکس های خود را در جلسه دادرسی در کنگره آمریکا در سال 2018 نشان می دهند. عکس: REUTER

از طرف خود ، بوئینگ در مورد این فرضیه که سیم کشی می تواند تاثیری در خرابی های نرم افزار داشته باشد ، اظهار نظری نکرد. در مورد این ادعا که فرهنگ کارخانه ممکن است در حوادث نقش داشته باشد ، این شرکت ادعا می کند کاملا “بی اساس” است.

نرم افزار زیر ذره بین

تحقیقات به دنبال دو تصادف Max 737 در سال 2018 (یکی در اندونزی و دیگری در اتیوپی) نتیجه گرفت که هر دو به دلیل خرابی سنسور که اطلاعات را به نرم افزار مهم هواپیما به نام MCAS ارسال کرده است.

به طور خلاصه ، MCAS ، پس از دریافت اطلاعات اشتباه از یک سنسور وضعیت هواپیما ، بینی هواپیما را مجبور کرد در لحظات حساس هنگامی که خلبانان سعی در ارتفاع گرفتن دارند ، پایین بیایند. در هر دو حادثه ، این پویایی سرانجام هواپیما را مجبور به ورود کرد وزن میله ماهیگیری که نمی توانم از آن فرار کنم.

تعمیرات انجام شده توسط بوئینگ بر روی تنظیم MCAS متمرکز است به طوری که نمی توان آن را براساس اطلاعات یک سنسور فعال کرد.

تصویر 13 مارس 2019 نشان می دهد که سرویس های امداد و نجات در حال بازرسی از بقایای بدنه هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 خطوط هوایی اتیوپی هستند.  عکس: EFE

تصویر 13 مارس 2019 نشان می دهد که سرویس های امداد و نجات در حال بازرسی از بقایای بدنه هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 هواپیمایی اتیوپی هستند. عکس: EFE

یکی از س Pierالاتی که پیرس نیز مطرح کرد این بود که چرا این هواپیماهای جدید از کار افتاده اند. در مورد هواپیمای Lion Aire که در اندونزی سقوط کرد ، آنها قبلاً با سنسوری مشکل داشتند که با حسگر دیگری جایگزین شد که به درستی کالیبره نشده بود.

طبق این گزارش ، همه این مشکلات ناشی از است شرایط که در آنها در کارخانه بوئینگ در رنتون ، شهری در نزدیکی سیاتل در ایالت واشنگتن ، ایالات متحده آمریکا کار می کنند.

“مکان آشفته”

این اولین بار نیست که پیرسن در مورد Max 737 بحث می کند. به دنبال حوادث سال 2018 ، مدیر عامل سابق بوئینگ ، که همچنین از کهنه سربازان نیروی دریایی ایالات متحده است ، یکی از برجسته ترین شاهد در جلسات دادرسی است که آنها در کنگره آمریکا در مورد آنچه اتفاق افتاده است.

به همین مناسبت ، پیرس کارخانه را چنین توصیف کرد “بی نظم” و “مکان غیر عملکردی”“در ماههای منتهی به پرواز حداکثر 737 ، عمدتا به دلیل فشار برای مطابقت با پرتاب برنامه ریزی شده هواپیما.

در این شنیدن پیرسن استدلال کرد که شرایط در کارخانه آنها خیلی مضطرب بودند که او به مافوق خود اعتراف کرده بود مطمئن نیست که به خانواده اش اجازه می دهد با هواپیمای بوئینگ سفر کنند.

کارخانه بوئینگ در رنتون.  عکس: AP

کارخانه بوئینگ در رنتون. عکس: AP

وی در گزارش حاضر خود ادعا کرده است که بازرسان مسئول اجرای احکام توجه کافی به این موضوع نداشته اند.

در حالی که به نظر می رسد گزارش پیرسن با کمی تردید توسط تنظیم کننده های هواپیمایی دریافت شده است (پاتریک کی ، رئیس آژانس ایمنی هواپیمایی اروپا ، اخیراً گفت که “مطمئن است” هواپیما آماده بازگشت است) ، بازیکنان وزن در صنعت پشت سر شما.

کاپیتان چسلی “Sully” Sullenberger ، معروف به داشتن یک هواپیما در رودخانه هادسون فرود آمد از نیویورک ، پس از خرابی موتورهای آن در سال 2009 (این رویداد بعداً به فیلمی با بازی تام هنکس تبدیل شد) ، گفت گزارش پیرسن ” بسیار نگران کننده است وقتی صحبت از مشکلات تولید در بوئینگ می شود که فراتر از حداکثر 737 باشد. “

کاپیتان سالی ، هم اکنون یکی از بزرگترین نمایندگان ایمنی ناوبری هوایی ، همچنین ادعا می کند که بوئینگ و FAA (اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده) باید شفاف تر باشدو اطلاعات بیشتری را ارائه دهید تا کارشناسان بتوانند وظیفه خود را که انجام داده اند ارزیابی کنند. ”

تحریریه کلارین با اطلاعات از اخبار بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *