ایده شگفت آور شهردار پاریس در حفاظت از محیط زیست


شهردار پاریس، یک هیدالگو او یک شیدایی دارد: او خیابانهای پایتخت فرانسه را به نام اکولوژی و محیط زیست بدون ماشین ترک می کند. بعد از موتورسیکلت ، عجیب دیگری برای همه ظاهر شد. تاکسی های پرنده آنها آخرین رویای او هستند.

فرودگاه های پاریس و RATP روز دوشنبه 30 شریک را که در اولین آزمایش با تاکسی های پرنده یا EVTOL مشارکت خواهند کرد ، انتخاب کردند. وسیله نقلیه الکتریکی پرنده با برخاست عمودی ، در پاریس. پروژه ای که ممکن است در سال 2030 در دست اجرا باشد.

هنگامی که اولین پرواز آزمایشی خود را از Pontoise ، به Val d’Oise ، در Ile de France انجام می دهند ، EVTOL ساختگی برای امکان پذیر شدن متوقف خواهد شد. این را روزنامه لو پاریسین در پاریس گزارش داد.

این امر توسط Aéroports de Paris (ADP) و RATP مرتبط با منطقه انتخاب پاریس (آژانس بین المللی ارتقا I Ile-de-France) در این پروژه برای توسعه وسایل نقلیه حمل و نقل تأیید شده است.

شهردار پاریس به دنبال کاهش ترافیک به آلودگی کمتر است.  عکس: خبرگزاری فرانسه

شهردار پاریس به دنبال کاهش میزان ترافیک به آلودگی کمتر است. عکس: خبرگزاری فرانسه

بین هلی کوپتر و پهپاد

هدف؟ المپیک 2024 فرانسه می خواهد تا آن زمان تستر تاکسی پرنده را راه اندازی کند. نوعی از مخلوطی از یک پهپاد با قابلیت حمل مسافر و یک هلی کوپتر با صدای کمتر و بدون شکل بشقاب پرنده آلودگی کمتری دارد.

تولیدکنندگان نمونه های اولیه خود را در Val-d’Oise آزمایش می کنند. ADP ، RATP و منطقه پاریس را انتخاب کنید ، شرایط این آزمایشات اولیه و اینکه چه کسی شرکای زیادی در این پروژه خواهد بود را نشان داد.

هدف این است که چیزی را به حال خود رها نکنید. این فقط مربوط به گرفتن یک ماشین برای پرواز نیست ، بلکه در نظر گرفتن ایمنی ، تدارکات ، نگهداری ، پذیرش عمومی ، مسائل مربوط به مدیریت مسافر است.

تا 30 سپتامبر ، ADP پیش از این فرودگاه Pontoise Cormeilles-en-Vexin را به عنوان محل آزمایش انتخاب کرده بود. اولین شریک Volocopter است که از ژوئن سال جاری اولین بازیکن صنعتی است که ماشین VoloCity خود را آزمایش می کند. اما بسیاری از آنها در تمام ابعاد پروژه دخیل هستند. در واقع ، از بین بیش از 150 نامزد ، در مجموع سی شریک انتخاب شده اند: ایرباس ، ایرفرانس ، تالس ، سافران و شرکت های نوپا در این لیست هستند.

شهردار پاریس آن هیدالگو مروج استفاده از دوچرخه برای کاهش آلودگی محیط زیست است.  عکس: خبرگزاری فرانسه

شهردار پاریس آن هیدالگو مروج استفاده از دوچرخه برای کاهش آلودگی محیط زیست است. عکس: خبرگزاری فرانسه

در سمت پرواز ، آنها علاوه بر Volocopter ، ADP و RATP ، ایرباس را انتخاب کرده اند که قبلاً تاکسی های CityAirbus را توسعه داده است. اما همچنین شرکت های نوپایی از چین ، سنگاپور و اسلوونی.

تعداد زیادی وسیله نقلیه پرنده وجود خواهد داشت برای حمل و نقل افراد و حمل و نقل کالا. علاوه بر خود وسیله نقلیه ، چهار دسته دیگر نیز برای توسعه این تاکسی های پرنده اختصاص داده شده است: زیرساخت (به اصطلاح فرودگاه “vertiport” ، بار الکتریکی) ، ادغام فضای هوایی (مدیریت ترافیک و ایمنی) ، عملیات (برنامه ناوبری) ، ذخیره ، تدارکات) و قابل قبول بودن (سر و صدا و تأثیرات اقتصادی-اجتماعی).

آنها سر و صدا را اندازه گیری می کنند

بنابراین ، برای 30 شریک منتخب ، گروه های بزرگی مانند Air France ، Dassault ، Safran ، Thalès همراه با شرکت های جدید تخصصی شرکت می کنند.

آنها نیز حضور دارند بازیگران عمومی و دانشگاه، مانند Ecole Polytechnique ، ESSEC یا Bruitparif ، برای اندازه گیری تأثیر صدا.

از نظر ادوارد آكرايت ، مدير عامل ADP ، علاقه همه اين بازيكنان نشان مي دهد كه اين وسايل نقليه پروازي “نه تنها آرزوها را تحريك مي كنند ، بلكه داراي كيفيت هاي ذاتي نيز هستند: سر و صداي بسيار كم ، خودروي كم كربن ، هزينه هاي نگهداري و زيرساخت كمتر و پيشنهادها ارزش نسبتاً بالا برای صرفه جویی در وقت “.

RATP قصد دارد تجربه خود را در حمل و نقل مسافر در مناطق شهری به ارمغان بیاورد. ماری کلود دوپویس ، مدیر نوآوری RATP توضیح داد: “ما در حال فکر سرویس درجه یک VTC برای سفر اضطراری هستیم.”

با استفاده از تاکسی می توانید در مدت زمان 15 دقیقه ارتباط مستقیمی بین فرودگاه رویی-شارل دوگل و منطقه تجاری لا دفنس را تصور کنید. پس از آزمایش در شرایط واقعی ، شرکا معتقد به یک سرویس تجاری هستند که در سال 2030 فعالیت می کند.

خبرنگار ، پاریس

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *